9 Temmuz 2017 Pazar

Bir Öğrencinin İncelenmesi

Bir Öğrencinin İncelenmesi


Uygulama Sınıfı:4/A

Öğretmenimiz Kemal xxxxxx;tan aldığım bilgiler doğrultusunda Efe isimli öğrenciyi incelemeye karar verdim. Efe benim kendisini gözlemlediğimi fark etmeden çok doğal bir şekilde her zamanki şeyleri yapıyordu. Efe`nin Salı günkü ders programı şu şekildeydi. İlk iki ders Fen ve Teknoloji üçüncü ders Türkçe dördüncü ders İngilizce.

Sözlü Etkinlikler:

Okuması düzgün ve akıcıydı. Efe bitişik eğik el yazısını düzgün, hızlı ve okunaklı bir şekilde yazabiliyordu;fakat yazı yazarken ve okuma yaparken oturuşu düzgün değildi.Genellikle kitabın üzerine kafasını koyarak okuma yapıyor ve yazı yazıyordu. Kitapla gözü arasındaki mesafeyi ayarlayamıyordu. Öğretmen teorik olarak dersi anlatırken ve arkadaşları derse katılıp konuşurken onları dinlemiyor ve başka şeylerle ilgileniyordu. Öğretmen sorular sorduğunda genellikle derse katılmıyor ama bazen parmak kaldırıp derse katılıyordu. Söz hakkı alamadığı zaman çok sinirleniyordu. Dikkati çok sınırlıydı. Derste çok hareketli ve yerinde oturamıyordu.

Oyun : 

Efe teneffüslerde arkadaşlarıyla sürekli oyunlar oynardı. Oyunlar oynarken daha çok bilgisayar oyunlarını canlandırıyorlardı.( GTA , SPİDER MAN, COUNTRE STRİKE vb..). Oyunları genellikle sınıfta ve koridorlarda oynuyorlardı. Bunda sınıfın üst katta olması ve bahçeye uzak olmasının da etkili olduğunu düşündüm

Sosyal Etkileşim: 

Öğretmen sınıfta küme çalışması uyguluyordu. Efe küme içerisinde üzerine düşen sorumlulukları genellikle yapıyordu. Öğretmen her kümeye yapmaları için deneyler vermişti. Kümenin bütün elemanları deney için gerekli araç gereçleri getirecekmiş. Ama Efe getireceği gereci getirmediği için deney yapamadılar. Arkadaşlarıyla genellikle iyi geçiniyor ama onları derste çok rahatsız ediyordu. Genelde Alperen, Emre ve Abdulkadir ile sohbet ediyordu.. Her şeyi kendisinin bilme yapma isteği vardı. Her şeyi bireysel yapmak istiyordu. Gözlemlerim sonucunda bireysel çalışırsa daha başarılı olacağını düşündüm.

Uygulama Çalışmaları:

Okumada ve yazı yazmada başarılıydı. Öğretmen etkinlik kitabında araştırmalar yaparken ilgisini çeken ve hoşuna giden etkinliklere katılıyordu. Öğretmen sınıfa ‘ yankı nedir?’ diye sordu. Önce Efe başka şeylerle ilgilendiği için soruyu anlamadı ve parmak kaldırmadı. Daha sonra öğretmen soruyu tekrarladığında dersi dinlediği ve soruyu anladığı için parmak kaldırıp doğru cevabı verdi. Burada Efe`nin ders dinlerse çok başarılı olacağını anladım. Arkadaşlarının yaptığı deneylere genellikle katılıyor ama bireysel bir şeyler yapmayı daha çok seviyordu. Öğretmenin verdiği ödevlerinin hepsini eksiksiz olarak yapmıştı.

Öğretmenle ilişkisi:

Öğretmen soru sormadıkça ve anlatılan konu ilgisini çekmediği sürece derse katılmıyor ve başka şeylerle ilgileniyordu. Teneffüslerde bazen bir iki dakika öğretmeniyle iletişime geçip sorular soruyordu. Genellikle 40 dakikalık bir derste 10-15 dakika öğretmeni dinliyor ve dersi takip ediyordu. Efe`nin kendisiyle sohbet ettiğimde evde genellikle bilgisayarda oyun oynadığını ve dövüş filmlerini izlediğini söyledi. Çizgi filmlerini izlemediğini ve çok basit olduğunu söyledi. Ödevlerini yaparken babasının yardımcı olduğunu anlattı. Hafta sonu arkadaşlarımla kütüphaneye gittiklerini ve ödevlerini yaptıklarını söyledi. Bugünkü yaptığım çalışmayla meslek hayatımda geçtiğimde ne tür öğrencilerle karşılaşacağımı öğrencilerimle nasıl iletişim kuracağımı ve onlara göstermem gereken ilginin nasıl olması gerektiğini öğrendim. Ayrıca öğrencilerin psikolojisini daha iyi anlamama yardımcı oldu.


EmoticonEmoticon