9 Temmuz 2017 Pazar

Öğrencinin Okuldaki Bir Günü

Öğrencinin Okuldaki Bir Günü


Uygulama Sınıfı:4/A 

Öncelikle Kemal öğretmenimizden bugün izleyeceğim öğrenciyi belirlemek için bilgi aldım. Bu bilgiye dayalı olarak Büşra isimli öğrenciye izlemeye karar verdim.

1. DERS : Fen ve Teknoloji KONU: Ses ve Özellikleri

Büşra ders kitabını açtı ve sessizce dersin başlamasını bekledi. Öğretmen ödevleri kontrol etti. Büşra ödevlerini eksiksiz olarak yapmıştı.Büşra çok aktif bir öğrenci değildi aksine çok sakindi. Öğretmen sınıfa sorular sorduğunda Büşra parmağını kaldırmıyordu veya çok çekinden bir şekilde parmağını kaldırıyordu. Fakat öğretmenin sorduğu soruları biliyordu ve yanında arkadaşlarıyla paylaşıyordu. Dersi dikkatli bir şekilde dinliyordu.Öğretmen dersi anlattıktan sonra çalışma kitabından etkinlikleri yapmalarını istedi. Büşra kümesindeki arkadaşlarıyla tartışarak ve bilgi alışverişinde bulunarak etkinlikler yaptı. Bu sırada arkadaşlarıyla iletişimi iyiydi. Ders bitti ve teneffüse çıktılar. Büşra teneffüste arkadaşı Aysena ile bugün olacakları İngilizce sözlüsüne çalıştılar. Tahtaya saatler çizerek birbirlerine sorular sorarak teneffüsü bitirdiler.

2. DERS: Fen ve Teknoloji KONU: Ses ve Özellikleri

Öğretmen kitaptaki okuma parçasını öğrencilere okutturdu. Büşra da okuma parçasını kitabında büyük bir dikkatle takip ediyordu. Öğretmen Büşra`ya okumasını söylediğinde arkadaşının kaldığı yerden devam etti. Derse çok ilgiliydi fakat; derste çok sessiz kalıyordu. Öğretmen Büşra`ya ses hangi maddelerde yayılır diye sordu. Büşra da hemen doğru cevabı verdi. Büşra`nın tek sıkıntısı çekingen olmasıydı. Arkadaşlarıyla ses ile ilgili deneyler yaptılar. Öğretmen defterlerine dersle ilgili not yazdırdı. Büşra `nın çok düzenli bir yazısı ve defteri vardı. Bu sırada ders bitti ve teneffüse çıktılar. Büşra teneffüste ilk önce öğretmenin yanına gitti ve derste anlamadığı bir yeri sordu. Daha sonra arkadaşıyla birlikte İngilizce çalışarak teneffüsü bitirdiler.

3. DERS: Türkçe KONU: Doğayı Koruma

Derste çalışma kitabındaki etkinlikler yapıldı. Etkinlikleri yaparken ve arkadaşlarıyla biligilerini paylaşırken biraz ön plana çıkmaya çalışıyordu. Bu sırada dikkatini bir noktaya çok iyi toplayabildiği gözlemleyebildim. Daha sonra teneffüse çıktık. Teneffüste öğretmenler Büşra`ın nasıl bir öğrenci olduğunu sordu. Öğretmeni çalışkan bir öğrenci olduğunu takdir aldığını ve sorumluluk duygusu çok iyi olduğunu söyledi. Derslerde genellikle sessiz bir şekilde dinlediğini ve derslerde fazla konuşmadığını söyledi. Bu arada Büşra teneffüste hala İngilizce çalışıyordu. Teneffüste arkadaşlarıyla derslerin aksine çok konuşuyor ve şakalaşıp gülüyordu.

4. DERS : İngilizce

Dersin başında Büşra çok heyecanlıydı. Sözlüden çok korktuğunu yanındaki arkadaşına anlatıyordu. Babası onun doktor olmasını istediğini bu yüzden sınavlardan iyi not alması gerektiğini söyledi.. Etkinlikleri yaparken diğer derslerin aksine İngilizce dersinde daha aktifti. Büşra`nın İngilizce dersini ve öğretmenini çok sevdiğini öğrendim.. Öğretmenin sözlü olan öğrenciye sorduğu soruları defterine doğru bir şekilde cevaplıyordu. Fakat sözlüden korktuğu ve çekindiği için parmak kaldırmadı ve sözlü olmadı. Ve böylece ders de bitti.


EmoticonEmoticon